S.P.C.L.E.P. Municipiul Brașov
S.P.C.L.E.P. Municipiul Brașov
S.P.C.L.E.P. Municipiul Brașov
S.P.C.L.E.P. Municipiul Brașov
S.P.C.L.E.P. Municipiul Brașov
S.P.C.L.E.P. Municipiul Brașov
Acordarea sau redobândirea cetățeniei române - Acte necesare
Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor - Municipiul Brașov
Acte necesare
DOBÂNDIREA CETĂȚENIEI ROMÂNE
Dosarul va conține:
- Cerere tip – pentru eliberare act identitate ca urmare a stabilirii domiciliului din străinătate în România – Anexa 2, dacă solicitantul nu deține documentul care atestă dreptul de şedere/rezidenţă pe teritoriul României, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări/structurile subordonate (listată pe o singură coală faţă-verso, format A4) sau cerere Anexa 1 pentru eliberarea actului de identitate, dacă solicitantul deține documentul care atestă dreptul de şedere/rezidenţă pe teritoriul României, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări/structurile subordonate, (cererile se pot obține de la ghișeul informații al SPCLEP Brașov, gratuit)
Persoanele care au dobândit/redobândit cetăţenia română depun cererea pentru eliberarea primului act de identitate, personal, la S.P.C.L.E.P. pe raza căruia locuiesc, însoţită de următoarele documente:
a) certificatul de cetăţenie română eliberat potrivit legii, original; în cazul minorilor care au împlinit vârsta de 14 ani, dovada cetăţeniei române se face cu certificatul de cetăţenie română sau, după caz, cu certificatul de naştere românesc al minorului, însoţit de certificatul de cetăţenie al unuia dintre părinţi;
b) certificatele de stare civilă româneşti ale solicitantului, de naştere şi, după caz, de căsătorie, precum şi cele ale copiilor săi cu vârsta mai mică de 14 ani, care dobândesc cetăţenia română împreună cu părinţii, original;
c) certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/ irevocabilă, după caz, original; în cazul în care cetăţeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ, dovada statutului civil şi, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunile aplicate care să dovedească statutul civil şi numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate;
d) extrasul de carte funciară sau documentul, în original, cu care se face dovada adresei de domiciliu;
e) un document cu fotografie, în baza căruia solicitantul poate face dovada identităţii, respectiv: paşaport, permis de conducere sau act de identitate străin ori, după caz, documentul prevăzut la lit. g), original;
f) dovada achitării contravalorii actului de identitate;
g) documentul care atestă dreptul de şedere/rezidenţă pe teritoriul României, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări/structurile subordonate, original, după caz
Notă: în situaţia în care numai unul dintre părinţi îşi schimbă domiciliul din străinătate în România, împreună cu copiii minori, este necesară prezentarea copiei, tradusă și legalizată, a hotărârii judecătorești definitive/irevocabile prin care copiii au fost încredințați părintelui care își schimbă domiciliul în România sau consimţământul celuilalt părinte, dat în fața personalului consular de la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din străinătate ori la autoritățile străine competente. În acest ultim caz, declarația privind consimțământul va fi prezentată tradusă și legalizată potrivit normelor legale în vigoare.
- Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile), în original și acordul proprietarului/găzduitorului în cazul în care solicitantul nu este titularul spațiului de locuit – pentru mai multe informații și alte acte în susținerea dovezii adresei de domiciliu, accesaţi DOVADA ADRESEI DE DOMICILIU.
- dovada achitării taxei reprezentând contravaloarea cărţii de identitate în cuantum de 7 lei (plătită la casieria serviciului, prin SMS ori virament bancar)
Taxe
Plata prin SMS
Taxa în cuantum de 7 lei poate fi achitată prin SMS la numărul de telefon scurt 7530, mesaj cu textul BVCI urmat de CNP-ul persoanei
Taxele pentru serviciile prestate de S.P.C.L.E.P. Braşov pot fi achitate şi cu card bancar prin intermediul POS-ului instalat la casieria instituţiei.
Plata prin contul de Trezorerie
S.P.C.L.E.P. Brașov, C.U.I. 17773744 (obligatoriu de înscris în ordinul de plată)
Cont Trezorerie Brașov: RO15TREZ13121G330800XXXX
Observații
ATENŢIE!!
- La data înmânării actului de identitate, va fi predat documentul care atestă dreptul de şedere/rezidenţă pe teritoriul României, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări/structurile subordonate, pentru a fi remis emitentului, împreună cu una dintre copiile certificatului de cetăţenie română.
- În situaţia în care persoana nu mai deţine documentul care atestă dreptul de şedere/rezidenţă pe teritoriul României, i se solicită o declaraţie privind condiţiile în care l-a pierdut sau i-a fost furat, care se transmite structurii emitente.
- Notă:
- certificatele de stare civilă trebuie să fie eliberate de autorităţile române; pentru obținerea acestor certificate se solicită transcrierea în registrele de stare civilă a certificatelor emise de autoritățile străine, la ofițerul de stare civilă competent, potrivit legii sau înscrierea actelor de stare civilă la Ambasada / Consulatul României din străinătate, atât pentru ei, cât și pentru copiii minori; actul de identitate se eliberează numai după transcrierea / înscrierea certificatelor de stare civilă
- în cazul în care căsătoria a fost încheiată la autorităţile locale din străinătate se va prezenta certificatul de căsătorie emis ca urmare a transcrierii la S.P.C.L.E.P. / primăria competentă din România; transcrierea se solicită numai în cazul în care căsătoria nu a fost desfăcută prin divorț sau a încetat prin decesul celuilalt soț, în caz contrar se solicită înscrierea mențiunilor de căsătorie și divorț/deces la primăria care a întocmit actul de naștere al solicitantului (link – stare civilă)
- Toate documentele vor fi prezentate în original. Documentele originale se vor restitui titularului.
- Nu se acceptă copii legalizate ale documentelor necesare emiterii actelor de identitate.
Observații
ATENŢIE!!
Art. 43 din O.U.G. nr. 97/2005:
Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1000 lei, nerespectarea dispoziţiilor referitoare la obligația de a solicita eliberarea primului act de identitate în termen de 1 an de la data acordării/redobândirii cetățeniei române.